{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.379 visninger | Oprettet:

Skal jeg fikse bagpotte eller fjerne mellempotten {{forumTopicSubject}}

Hej bg jeg har en pug 206 1.6 16v der sidder en remus bagpotte på men den siger intet! Måske en lille smule mere end den originale. Har fjernet lidt af lyddamningen fra bagpotten ved at skærer den op men uden held. Nu lyder den bare hul på en festen måde somom der ikke kommer tryk eller flow nok til at den larmer.
Har tænkt på at fjerne mellempotten, men en mellempotten er jo bare gennemstrømspotte med lyddæmpning så den burde vel ikke få bagpotten til at sige mere eller hvad ? Frygter bare at den istedet for at sige mere bare vil larme meget inde i kabinen. Og det er ikke den effekt jeg vil have. Skal jeg fjerne mellempotten eller tage mere lyddæmpning ud af bagpotten. Bilen er jo den model hvor katten sidder oppe ved manifolden ved ikke om det har noget at sige.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg fikse bagpotte eller fjerne mellempotten
  • #1   4. jan 2013 Det er en remus sportslabel som er lidt gammel i det der sidder på.

  • #3   4. jan 2013 Hvorfor er det du vil have den til at larme mere?

    Det der dæmper mest i sådan en udstødning, er normalt katalysatoren.


  • #4   4. jan 2013 Jamen ikke larme men sige lidt mere! Gider jo heller ikke have det vilde brøl!

  • #5   4. jan 2013 Det er da det samme?

  • #6   4. jan 2013 Men spørgsmålet er også om bagpotten vil sige mere eller om den bare sige mere fra under bilen.

  • #7   4. jan 2013 den brøler da rigeligt fra et åbent filter sådan en-

  • #9   4. jan 2013 Sammen du er da ikk så klog;) en peugeot lyder jo ikke af det helt vilde fra standard.

  • #10   4. jan 2013 Hvem er sammen?

    Hvorfor skal den lyde af det vilde?

    Den ER jo ikke vild?

    Jo mindre effekt den har, jo sværere er den jo at få lyd ud af - og jo værre vil det lyde.


  • #11   4. jan 2013 Ja okay synes nemlig min gamle 306 er 2.0 8v larmede rimelig meget men det jo slet ikke samme motor så det er nok ikke så slemt.

  • #12   4. jan 2013 Det jo det jeg siger sajmon! Den skal jo ikke lyde af det ville bare sige lidt mere! Fuck ipad stavekontrol

  • #13   4. jan 2013 Vilde

  • #14   4. jan 2013 Har også selv kigget på en 206'er som havde fået skiftet til en dobbelt så stor bagpotte, alligevel lød den lige så tam som en helt original 206'er. Det var også en 1.6'er, det underlige var endda at potten slet ikke mindede det mindste om en standard potte, så jeg forstod sgu ikke hvorfor der ikke var mere "lyd" fra den potte..

    Men altså hvis du har værksted/lift eller mulighed for at prøve at pille mellempotten af, så prøv da det, det burde give bare meget lidt lyd. Det tager jo ikke lang tid, hvis man har mulighed for at komme til.


  • #15   4. jan 2013 spark nu bare den luftfilter kasse a helved til og køb evt et komplet udstødning fra feks supersprint så har du dejlig larm. hvis man synes om det.

  • #16   4. jan 2013 Jamen hvor meget er "lidt mere"?

    Der er jo ingen af os som har en kæft ide om hvor meget den larmer nu (det er larm - indse det) - og hvor meget mere du vil have ud af den?

    Og hvorfor skal den larme - er det så folk nemmere bliver klar over at der kommer en bovlam bil forbi om 30 sek?


  • #17   4. jan 2013 Og helt ærligt sajmon hvis du ikke har et forslag eller ide til mig så kan du venligst gå ud af mit oplæg. Det træls at spamme ens eget oplæg for at bortforklarer ting til dig.

  • #18   4. jan 2013 Jeg er ved at flyde over med forslag og har bygget de første 100 udstødninger til biler og MC'er, men jeg aner ikke hvad dit udgangspunkt er, for helvede...

    Og specielt aner jeg ikke hvorfor du vil have mere larm i din bil...

    Det er jo en stort set umulig opgave at få mere larm, når bilen er lydisoleret, som netop er for at UNDGÅ larm inde i bilen.

    Det hedder enten "indlæg" eller "forum tråd"...


  • #19   4. jan 2013 Sajmon: Det er vel ikke din bil han er ved at forsøge at lave, vel? Og vel heller ikke dig som skal høre på den hver dag? Kan ikke se hvorfor du bliver ved med at køre rundt i det samme hele tiden. Det er mandens bil, og han bestemmer for pokker da selv hvordan han vil have den skal lyde. At du så synes det er lamt, så gør det.

  • #20   4. jan 2013 min pug 206 2,0 gti har std udstødning og et åbent filter på og den brummer dejligt når den er varm ellers er det en lidt fesen lyd mens den er kold men osse i tomgang er den lidt stille dog
    men hva med og få en komplet supersprint udstødning på med bananmanifold tror det vil gi en sprød lyd på en løve


  • #21   4. jan 2013 Er du dum? Jeg siger at den siger det samme som en helt original 206 hvilket ikke er noget! Og jeg vil ikke have en golf 4 gennemstrømspotte brian lyd! Det vil sige ikke det vilde brøl. Er du med så langt! Den må gerne sige lidt mere. Desuden skulle en der kører i daihatsu riskoger spand ikke snakke om bovlam balje;) så da du tilsyneladende ikke har lyst eller kompetance til at forstå mit spørgsmål så lad være med at svarer !

  • #22   4. jan 2013 Ring til mikks potte fiks smiley

  • #23   4. jan 2013 Ja læs nu teksten jeg ved jo at når man fjerner mellempotten plejer man at få træls larm inde i kabinen på de fleste biler. Og det er jeg ikke interesseret i derfor spørger jeg hvad skal skal gører.

  • #24   4. jan 2013 Desuden er jeg ikke interesseret i nyt luftfilter ny bagpotte eller noget andet. Det var bare et simpelt spørgsmål om hvorvidt jeg skulle fjerne mellempotten eller skal fjerne mere lyddæmpning fra min bagpotte!

  • #25   4. jan 2013 Du må da selv være pænt snotdum hvis du forventer at folk skal svare dig andet end "skift udstødning til XXXX", eller for den sags skyld ANE en skid om hvad du vil have af lydniveau.
    Alle svarer jo ud fra deres egne præferencer og det er der ENORM forskel på. Visse mennesker synes at lydniveauet er helt ok selvom man skal sidde og skrige sig hæs for at snakke sammen, hvor andre synes at bladenes stille raslen i skovbunden er uudholdeligt.

    Du KUNNE f.eks starte med at finde eksempler på lyd fra andre biler - dem er der masser af på youtube. Så har dem der skal hjælpe dig, en eller anden ide om hvad du leder efter - og så slipper de for at skyde i blinde.
    Du har vel for fanden da ikke tænkt dig at prøve alle forslag fra en ende af, så MÅSKE var det en ide at du hjalp folk til at hjælpe dig.

    Når du nu kun er barn uden videre forstand på biler, tror jeg ikke du behøver udtale dig omkring hvad jeg tidligere har kørt i. Den var ca 15 gange så potent som din 206 nogensinde bliver, og det har noget med vægt kontra effekt at gøre. smiley


  • #26   4. jan 2013 sajmon hva med og flette næbet og lytte efter engang
    julius jeg forstår dig skam udemærket godt den model motor du har kan lyde rigtig fin
    jeg havde dog kun et åbent filter i min og syntes jeg var nok men prøv da og fjerne mellempotten og se hva det giver den kan jo sættes på igen


  • #27   4. jan 2013 Fjerner man mellempotten, runger det irriterende i hele bilen efter MIN mening - men det er muligt thomas c synes det er helt ok - men at julius vil mene det er uudholdeligt.

    Kan du se hvad jeg mener?

    Jeg prøver virkelig at forstå hvad du vil have og hvad du har nu... Men det er sgu lidt opad bakke... smiley


  • #28   4. jan 2013 Haha jeg er lærling på 3 år på en Jaguar værksted så ved godt lidt om biler men synes den attitude er træls og hvis du virkelig ville hjælpe istedet for at sprede lort ville du heller ikke være så usammerarbejdsvillig! Det var da pisse irriterende og desuden spørg jeg dig ikke om diverse udstødningen og set ups! Jeg spørger bare om der er nogen der har erfaringer om at fjerne mellempotten eller bedre succes med at lade være og måske pille ved bagpotten. Og tillykke du har lavet 40 udstødninger og det da flot men det betyder ikke at du er god til det. Læs teksten inden du svarer næste gang eller fis ud af mit oplæg! En daihatsu er stadig en daihatsu. Du er ikke interreseret i at hjælpe på en kontruktiv måde så lad være

  • #29   4. jan 2013 sajmon du kan da ikke tage et vink med en vognstang eller hva
    1 det er ikke din bil vel
    2 du har ikke en model der kan sammenlignes med i lyd


  • #30   4. jan 2013 Tak Thomas det ville være fedt hvis folk med viden om peugeot eller erfaringer om dem ville svarer;)

  • #31   4. jan 2013 Det er dig der vil have hjælp - så er det vel i din egen interesse at give folk de bedste forudsætninger for at hjælpe dig, eller hvad?

    Du har ret - når jeg kan sælge 40 udstødninger til tilfredse mennesker, er jeg nok pissedårlig til det. God holdning. smiley


  • #32   4. jan 2013 Men det er nok bare mig der er helt gal på den så. smiley

    Held og lykke med dit projekt - det skal nok blive godt... *host* smiley


  • #33   4. jan 2013 Ja din mor sajmon smiley fis af!

  • #34   4. jan 2013 Min mor er altså over 60 - og hende er du varm på. smiley

  • #35   4. jan 2013 sajmon tror sørme da du blev tabt med vilje på gulvet som barn

  • #36   4. jan 2013 Ja han er rimelig svær at nå ind til. Hvis man læser teksten ville man kunne se at jeg enlig har forklaret mig fint nok. Ifølge mig men det ved jeg ikke.

  • #37   4. jan 2013 Du FÅR mere lyd af at fjerne mellempotten, den er der jo netop for at mindske lyden så vidt jeg har erfaret ihvertfald, det er jo bare en gennemstrømspotte, har netop fået fjernet mellempotten på min corsa og sat remus udst. på og der er ingen tvivl om at det har hjulpet på lyden smiley

    - Jeg har haft en Peugeot 307 med en 1.6 som din, og den larmede også rigeligt uden mellempotten smiley


  • #38   7. jan 2013 hehe mere lyd så køb min fiat med 5 cylender så skal du få brøl hehe

  • #39   7. jan 2013 hør en magen til i min video og den er med standart udstødning hehe


Kommentér på:
Skal jeg fikse bagpotte eller fjerne mellempotten

Annonce